Nederlandse stad in Maleisië. Nou ja, vroeger dan...

27 mei 2015 - Melaka, Maleisië

Tsja, eigenlijk heb ik over de week op de Perhentian Islands niet zo gek veel te vertellen. Zon, heldere blauwe zee, strand, relaxen en dat een paar keer herhalen. Klinkt saai, maar was best lekker na zoveel rondreizen! We hebben nog drie dagen met twee Denen opgetrokken waar ik mee door de andere landen gereisd heb, was weer erg gezellig. Ochja, we hebben ook nog gesnorkeld. Gele visjes, blauwe visjes, oranje visjes, witte visjes, gecamoufleerde visjes, regenboogvisjes, een paar grote zeeschildpadden, schelpen en koraal. Zwaar leven!

Na de kleine week relaxen hebben we de nachtbus gepakt naar Melaka. Nou, daar is dan ook alles mee gezegd. Wat een verschrikking zeg! De airco stond netjes rond de -5 graden, de stoelen konden zover naar achteren dat je het verschil met rechtop zitten amper merkte en er zat een man achter ons die gedurende de hele nacht zoveel slijm omhoog heeft geroggeld dat je er een subtropisch zwembad tot aan de rand mee kunt vullen. Kortom, letterlijk nog niet één minuut geslapen. Leuke hobby, dat reizen...

Maar goed, het positieve is dat de bus ons dus naar Melaka bracht. Net als in Georgetown op het eiland Penang, is het centrum van Melaka cultureel erfgoed op de lijst van Unesco. Leuke stad en super tof dat er nog wat dingen van de Nederlanders (het was 150 jaar een Nederlandse handelspost) te zien zijn. Het Stadhuys, de St. Paul's kerk met Nederlandse graven, gouverneurshuis, stadsmuur en informatieborden met wat 'wij' hier allemaal gedaan hebben nadat Melaka op de Portugezen was veroverd: best interessant allemaal!

Naast het bezoeken van de Nederlandse plaatsen zijn we hier nog naar de bios geweest en heeft Nikki half Little India leeggekocht aan traditionele kleding en sieraden. Die kan er met Imli wel weer even tegenaan! Overigens is het hier super lekker eten, dus een perfecte laatste locatie in deze drie maanden.

Morgen gaan we namelijk weer naar Kuala Lumpur om de laatste twee nachten door te brengen. Zaterdagavond begint de reis naar het koude Nederland. Dan zit het er dus echt op... Jammer! Wat waren het drie mooie maanden zeg!

Goed, dit was dus de laatste blog. Er komt waarschijnlijk nog wel een klein verhaaltje achteraan, maar dat typ ik als ik in Nederland ben. Bedankt alvast voor het lezen en de leuke reacties die ik kreeg. En tot ziens in Nederland. Houdoe!!

1. Hage:
    27 mei 2015
    Heb je geen Dhoti gekocht?
  2. Michiel:
    27 mei 2015
    Geniet samen nog even van de laatste dagen en tot zondag!
  3. Imli:
    Ahh is het bijna voorbij :(... Ging snel man! Geniet er nog even van XXX
  4. Myrna:
    27 mei 2015
    Nog even genieten Mark & Nikki! Wat een mooie reis heb je gemaakt. Tot in Nederland weer! xx
  5. Corrie van der Pijll:
    27 mei 2015
    Ja, nog 4 nachtjes slapen en dan kus kus met je Mam en Pap.
    Nog even in KL de vlindertuin bekijken (als die nog bestaat) is fantastisch even als die grote rijke moskee !!
    Liefs samen en tot zondagavond ? Liefs Oma.
  6. Angela en Lykle:
    27 mei 2015
    Ja ja... je wordt ook w at verwend als je zoveel gezien hebt! En zondag natuurlijk hardstikke moe en de jetlag te boven komen. Wij komen snel een keertje langs (in tilburg?) voor de verhalen!
  7. Band genoot:
    29 mei 2015
    Eindelijk hij is bijna terug, dit scheeld veel:
    - Fantastische zonnige foto's
    - geweldige blogs dat ut daar geweldig is (dus hier niet)
    - verachikkelijk bijdehante opmerkingen in een bepaalde groeps app

Wat wel fijn wat terug komt:
    -Het plannen vd volgende vakantie trip
    - iemand die zijn partijen in 2 weken gaat proberen te leren uit zijn hooft
    - een nikki die terug komt zo dat die ook om siw zoveel tijd een keer opgelicht kan worden.

Tot snel tortelende duiven ;*)