Welkom in het Islamitisch, Katholiek, Protestants, Boeddhistisch, Chinees, en Hindoestaans Maleisië!

13 mei 2015 - Pulau Pinang, Maleisië

Jaja, de eerste blog in het laatste land. Wat gaat het toch allemaal snel. Op 7 mei kwam mijn vlucht aan in Kuala Lumpur. Nikki kwam me op 9 mei vergezellen. Wat een grote en drukke stad zeg! We hebben een volle dag doorgebracht met twee Nederlanders waar ik mee door Thailand, Laos en Cambodja ben gereisd. Een hele gezellige dag, leuk om elkaar weer te zien, bij te kletsen en ook ruim voldoende om een goede impressie van KL te krijgen. Conclusie? Ik geef niks om grote steden, maar in KL was het gaaf om de oude cultuur te zien met de grote westerse gebouwen er tussenin. De dag hebben we op een bijzondere manier afgesloten. We zijn lekker brutaal een sjiek hotelleke binnen gegaan en hebben de lift gepakt naar de 33e verdieping waar het dakterras was. Resultaat: een perfect uitzicht op de Petronas twin-towers. Ik zal een (slechte) foto toevoegen aan de afdeling foto's van deze blog.

Maandag zijn we met lokale bussen naar het eiland Penang gereden. Ja, gereden ja. Er loopt een lange brug van het vaste land naar het eiland. We zitten in een leuk hostel, midden in het oude centrum van Georgetown dat op de wereld-erfgoedlijst van Unesco staat.

Gisteren hebben we een religieus rondje door het oude stadscentrum gelopen: een protestantse kerk met de aardige Nederlandse vrijwilliger Michael die alleen zoveel praatte dat je er duizelig van werd, twee moskeeën, een handjevol Chinese tempels, een Hindoestaanse tempel in de steigers (helaas) en vandaag nog de grootste Boeddhistische tempel in Maleisië: de Kek Lok Si tempel. Voor Nikki een hele mooie ervaring, aangezien ze nog nooit in een boeddhistische tempel was geweest. Voor mij zeker ook mooi om te zien, maar iets minder na al die tempels in Thailand, Laos en Cambodja.

Het eten is hier tot nu toe weer totaal anders dan de andere vier landen waar ik geweest ben. Er zijn veel 'food courts', grote overdekte binnenplaatsen met tafeltjes en tientallen eetstalletjes er omheen die allemaal wat anders te bieden hebben. Voor 3 euro heb je al een super lekkere maaltijd! Het grote aanbod in eten komt van alle verschillende geloven en culturen die hier samenkomen. Niks mis mee! Beetje jammer dat het bier nu geen € 0.25, maar € 2.50 is... Op z'n goedkoopst... Nouja daar komen we wel weer overheen. Dat hoop ik althans haha.

Morgen trekken we voor een aantal dagen de Cameron Highlands in en daarna gaan we door naar de jungle van Taman Negara. Tot blogs!

1. Michiel:
    14 mei 2015
    Klinkt allemaal weer helemaal prima. Jammer dat het bier zo duur is, maar ja, glaasje melk is ook lekker, toch....?!
  2. Hage:
    14 mei 2015
    De prijs van het bier is recht evenredig met het aantal toeristen per m2, ha, ha.
    Is nog wel een eindje tuffen naar Taman Negara, dus weer zo'n mooie foto van je vriendin???
    Nikki opletten, dat je niet gestoken wordt, dus lekker stinkende repellent en lange broek, och germ...........en beestjes oeps!