Kou, hitte, regen, zon, inspanning en relaxen.

19 mei 2015 - Kuala Besut, Maleisië

Zo, ik heb in 2 maanden tijd nog niet zoveel regen gehad als deze eerste week in Maleisië. Niet dat het erg is hoor, het bracht gek genoeg wel wat sfeer met zich mee.

Na Penang zijn we met een busje naar Tanah Rata gereden, in de Cameron Highlands. Hier wordt het niet warmer dan een graad of 22 en aan het eind van de middag kun je er vanuit gaan dat je een hoosbui over je heen krijgt. Eigenlijk best lekker na al die hitte. Nikki had het natuurlijk meteen koud, omdat het niet warmer dan 25 graden was.

In die Cameron Highlands hebben we een volle dag aan activiteiten geboekt. Met een jeep zijn we naar een boeddhistische tempel, aardbeienboerderij, hoge bergtop, mossig bos en de theeplantages en -fabriek van het merk BOH gereden. Vooral de theeplantages waren super mooi om te zien. Moeilijk om in woorden uit te leggen, dus Google naar afbeeldingen hiervan en je weet wat ik bedoel. In de Cameron Highlands kwamen we een Engels meisje tegen waar ik mee door Cambodja en een deel van Vietnam ben gereisd en hebben we nog een aardig Duits meisje ontmoet.

Dus niet met z'n tweeën, maar met z'n vieren hebben we de bus gepakt naar het dorpje Kuala Tahan in het oudste regenwoud van de wereld: Taman Negara. Op een informatiebord lazen we dat het bos 150 miljoen jaar oud is, maar het zou zomaar kunnen dat die schatting er enkele jaartjes naast zit. We hebben een 4 - 5 uur lange tocht door het bos gemaakt. Canopy walk, duizendpoten, mieren groter dan een twee euromunt, vogels, een aapje, mooie geluiden, kleurrijke planten, een typisch bruine jungle rivier en geschatte hoeveelheid zweet van ongeveer 7.3 liter per persoon. Goeie genade, wat was het daar warm en vochtig. Maar zeker een zeer geslaagd dagje!

Na Taman Negara was het een volle dag reizen naar de Perhentian Islands. We verblijven op Kecil, het kleinste eiland van de twee. Hier blijven we naar verwachting ongeveer een week hangen. Lekker relaxen na 2.5 maanden van veel activiteiten, culturen en indrukken. Op het eerste gezicht zijn de Perhentian Islands hiervoor de perfecte plek! Aangezien hier niet heel veel te doen is behalve snorkelen, is de volgende blog waarschijnlijk pas over een dag of 10. Dan zijn we in Melaka, een oude Nederlandse handelspost. Tot dan!

1. Corrie van der Pijll:
    19 mei 2015
    ja jullie hebben opgezocht wat er allemaal te zien is. Malakka mag je echt niet overslaan en een bootvaartje dan zie je nog piranja's enz. ook tulpen uit Amsterdam wordt dan keihard voor je gespeeld, Leuk !!?? Wat een ervaringen, ik ben benieuwd als jullie terug komen naar de verhalen. Nog fijne tijd samen, liefs!
  2. Maartje:
    19 mei 2015
    Jij blijft maar mooie dingen meemaken echt super! Geniet er nog van! X