Alles voor kleine mensen en een gevangenisstraf van 6 maanden.

4 maart 2015 - Bangkok, Thailand

Dag 1 en 2

Het lijkt inmiddels al een week geleden dat we in Bangkok aangekomen zijn. Toch zijn we gisteren pas geland na een rustige, maar vermoeiende reis. De hitte in de stad in combinatie met de vermoeidheid zorgde ervoor dat we niet veel gedaan hebben de eerste dag. 's Avonds nog wel een biertje gedronken op het dakterras van hotel Lebua, waar de Hangover II is opgenomen.

Na een lange nacht in een te kort bed en te lage douche (voor mij, niet voor Danny) zijn we met de boot vertrokken naar Wat Pho, Wat Phra Kaew en het koninklijk paleis. Precies zoals uit de toeristenboekjes, maar dan nóg groter, mooier en indrukwekkender. Halverwege de middag weer terug naar het hostel.

Vandaag de dag niet afsluiten met een biertje. We zullen het met water en cola moeten doen. Door de boeddhistisch heilige dag Makha Bucha staat er een half jaar gevangenisstraf en/of een boete van 10.000 baht (€ 275) op het verkopen en drinken van bier. Iets boven ons budget en we willen maximaal drie maanden van huis zijn dus dat gaat 'm niet worden.

Morgen naar Kanchanaburi (bridge over the river kwai), vrijdag nog een middagje Bangkok en zaterdag reizen we naar Ayutthaya en Chiang Mai.

1. Kim:
    4 maart 2015
    Hai Mark! Leuk om te lezen :) erg herkenbaar.
    Jammer dat je niet wat meer tijd hebt om langer in Kanchanaburi te blijven. Heerlijk relaxed stadje en veel interessants te zien. Maar Chang Mai is ook oneindig leuk! haha geniet!
  2. Imli:
    4 maart 2015
    Haha! Ik ben bang dat dit niet de enige te korte bedden en douches zijn die je tegen zult komen!
    Leuk om te lezen :)
  3. Joris van der Pijll:
    4 maart 2015
    Jij weet wel hoe je jouw familie aan het schrikken krijgt...
  4. Hage:
    4 maart 2015
    Gewoon gaan zitten in de douche, ha, ha.
    En toilet? Krijg je de deur nog dicht?
  5. Maartje:
    4 maart 2015
    Hoi Mark, ff geen bier zal toch nie t ernstigste zijn :) En zittend douchen is ook best fijn hoor ;) Geniet en veel plezier nog! XX
  6. Jean:
    4 maart 2015
    En dit is nog maar het begin..geniet ervan Mark!
  7. Michiel:
    5 maart 2015
    Matras op de grond, scheelt ook stukken Mark
  8. Corrie van der Pijll:
    7 maart 2015
    Fantastischom te ervaren hoe andere culturen moeten leven. Groetjes