Bloedheet, maar stug doorgaan.

8 maart 2015 - Chiang Mai, Thailand

Dag 3 tot 6

Op aanraden van het hostel zijn we met de skytrain van Bangkok naar een busplaats gereden. Vanaf daar waren we na 2.5 uur reizen in Kanchanaburi. Bloedheet maar voor mij een van de must see's op deze reis. Heel apart om voor een grafsteen te staan met je eigen achternaam erop. Überhaupt raar om aan de andere kant van de wereld een hoop Nederlandse graven en teksten te zien. Natuurlijk ook even naar de beroemde Bridge over the river Kwai geweest. Indrukwekkend als je bedenkt wat daar gebeurd is. Weer een vinkje op mijn bucket list (voor zover ik die een heb...).

Op vrijdag zijn we met de minibus weer terug gereden naar Bangkok. 's Middags hebben we Khao San Road bezocht. Schijnt dé place to be te zijn als backpacker. Ik vond het vooral heel toeristisch en niet erg bijzonder. Wel op een terrasje nog met een Nederlander gepraat die duidelijk trots was om al meerdere keren in Bangkok te zijn geweest, want hij wist inmiddels heel goed waar hoeren voor 500 baht (15 euro) in plaats van 5000 baht te 'krijgen' waren. Ge maokt 't mee, ge maokt 't mee. Wat een rare man was dat! Hij was overigens niet de enige die we zagen lopen die voor iets anders dan de interessante cultuur kwam...

Om 18.00 uur ontmoetten we de groep voor de komende dagen. Na een gezamenlijk diner zijn we naar Khao San Road gegaan om te drinken/stappen. Toen was de straat opeens veel leuker ;).

Na het ontbijt op zaterdag zijn we naar Ayutthaya gegaan. Leuk boottochtje gemaakt langs drie tempels, waarvan Wat Chai Wattanaram veruit de mooiste was. Had ik trouwens al verteld dat het bloedheet was? Man, man, man... Maar goed, na de boottocht met de groep (4 Denen, 2 Noren, 3 Nieuw-zeelanders en 5 Nederlanders) wat gedronken en gegeten voor we naar het station gingen om de nachttrein naar Chiang Mai te pakken.

Terwijl ik dit typ is het 14.00 uur en weer hoog in de 30 graden. Heet, maar het is gelukkig best goed te doen hier. Misschien raak ik er eindelijk een beetje aan gewend. Vanmorgen naar een slangenshow geweest waar ik een schorpioen op mn arm kreeg en een selfie heb gemaakt met king cobra's. Vanavond naar de night market, morgen Flight of the Gibbon en naar een thai boxing avond. We hebben besloten om hier tot vrijdag te blijven dus na een drukke eerste week zullen we nu wat meer relaxen.

1. Angela en Lykle:
    8 maart 2015
    Bijzonder hoor. Had dat graf gister bij oma gezien. Wat heb je al veel gezien! Wij gaan vanmiddag je ouders een beetje aandacht geven want die zitten natuurlijk erg met een leeg nest;-) wij ook trouwens..gister tjeerd verhuisd. Veel plezier, rustig aan met die biertjes, dan is je reis budget er snel doorheen!
  2. Michiel:
    8 maart 2015
    Hier schijnt het vandaag ook 14 graden te worden....klinkt allemaal goed Mark, leuk ook die schorpioen en zo. Hoe is het met het eten? Rijst met kokos en gember?
    We missen je inderdaad wel...ik moet nu steeds de toetjes maken en afruimen. Niet fijn....
  3. Kim:
    8 maart 2015
    Oehh flight of de gibbons is vet!!!!!
  4. Pierre:
    Dag Mark,

Hier een berichtje van Pierre (de vader van Danny). Ik volg jullie beider blogs zo blijven wij wat op de hoogte. Mooi dat je het graf gevonden hebt zal inderdaad heel speciaal voor je zijn. De foto met de Kings (cobra's) is ook erg speciaal, die komen vrijwel uitsluitend daar voor en de grootste gifslang ter wereld. Er worden speciale expedities naar Thailand gestuurd om ze te registreren. Veel plezier en houdt ons op de hoogte van jullie ervaringen!
  5. Corrie van der Pijll:
    8 maart 2015
    Hoi Mark, het gaat jullie goed begrijp ik. Fijn om op deze manier te horen wat jullie meemaken. De graffoto gaat de hele familie door. Goed van je dat je dat gevonden hebt.Blijf ondanks de hitte genieten en drinken he!!! Liefs Oma
  6. Elly Vd Meijdenberg:
    8 maart 2015
    Dank voor je leuke verhalen, Mark. Hopelijk wordt de hitte war dragelijker voor jullie ;). Geniet en groeten uit ook een zonnig Nederland!
  7. Marjan:
    9 maart 2015
    Leuk om te lezen, Mark! Fijn dat je ondanks de hitte toch kan genieten. xx
  8. Hage:
    9 maart 2015
    Moet beestachtig geweest zijn voor je oom.
    Veel slaag, geen of weinig eten, ondraaglijk zwaar werk en de hitte ervaar je nu zelf.
    Heb je nog tijd gehad voor het museum?
  9. Maartje:
    9 maart 2015
    Hoi Mark, wat maak jij veel leuke dingen mee en wat zie je veel moois. Die temperatuur daar ben ik jaloers op... :) Hoe is het eten daar bij jullie, ist een beetje weg te krijgen? xxx