One down, three to go.

13 maart 2015 - Huay Xai, Laos

Terwijl ik dit schrijf zitten we in de bus naar Houay Xai in Laos. Bye bye Thailand! Voordat de verhalen over de mooie natuur in Laos jullie kant op komen, hier nog een verslag van onze dagen in Chiang Mai.

Mijn vorige blog hield op zondagmiddag op. Na het schrijven van die blog zijn we met de groep naar de Sunday Night Market gegaan. Het is een immense markt met alle kleuren, geuren, producten, mensen en drukte die je in Thailand verwacht. Een mooie ervaring waarbij ik dingen gegeten heb waarvan ik geen idee heb wat het is of hoe de locals het noemen. Na de markt zijn we uitgegaan. Dat was zo 'gezellig' dat we op de terugweg met zeven man de weg kwijt waren. We hebben ons in een tweepersoons tuk tuk gepropt. Top afsluiting van een geniale dag!

Op maandag hebben er met 11 man de Flight of the Gibbon gedaan (Google/YouTube maar voor impressies). Het was leuk om iets actiefs te doen. Eigenlijk moet iedereen in Chiang Mai de Flight of the Gibbon gedaan hebben. In de avond hebben we gezamenlijk gegeten en zijn we naar het Muay Thai boksen gegaan, weer een vinkje op mijn spreekwoordelijke bucket list. Er stonden in de eerste ronden mennekes van +/- 7 of 8 jaar oud op elkaar in te hakken waar ik de ring niet mee in zou gaan...

Op dinsdagochtend vertrok onze groep en bleven Danny en ik alleen achter. Raar gevoel, maar we zien ze over twee dagen in Luang Prabang weer (even) terug. Wij hebben deze dag lekker bij het zwembad gelegen. Woensdag hebben we een fietsje gehuurd en zijn we door Chiang Mai gaan zigzaggen. En als ik zeg fietsje, dan bedoel ik ook fietsje. Alles is hier of gekrompen, of gewoon te klein gemaakt! Fietsen in Chiang Mai is trouwens wel een echte aanrader! Bij het '3 kings monument' raakte we in gesprek met een leraar Thaise geschiedenis en boeddhisme. Hij raadde ons aan om rond 17.00 uur naar de tempel Wat Phra Singh te gaan. Verder hebben we de volgende tempels bezocht: Wat Lok Molee, Wat Pundtow, Wat Chedi Luang en Wat Pun On.

Toen we rond 16.45 uur netjes op tijd bij Wat Phra Singh aankwamen was er niet veel te doen. Om 17.00 begon er echter een ceremonie met zo'n 100 monniken en we mochten die van heel dichtbij meemaken. Ja ja, daar komt ie weer: vinkje voor op de bucket list!

Gisteren hebben we een scooter gehuurd en zijn we de bergen en jungle rondom Chiang Mai ingereden met als eindbestemming Wat Doi Suthep. In mijn ogen een verschrikkelijk toeristische tempel die na al die andere tempels niet veel toe te voegen had. Maar het scooter rijden door de natuur was top. Ik heb nog nooit scooter gereden maar op een rustig stukje heb ik nu mijn eerste meters gemaakt (jup, weer een vinkje). Leuk speelgoed!

Gisterenavond zijn we met de nieuwe groep gaan eten. Leuke groep, maar kleiner en ook wat minder hecht als de vorige groep. Na het eten zijn we naar een ladyboy show geweest. Verschrikkelijk. Echt... verschrikkelijk haha. Ik heb zelden mensen zo slecht zien dansen en playbacken maar goed, hoe kun je Thailand verlaten zonder de ladyboys te hebben gezien? Weer het welbekende vinkje dus, maar voor mij hoeft er geen vervolg op dit punt te komen.

Al met al heb ik me prima vermaakt in Thailand! Een leuk land met aardige mensen en een interessante cultuur. We hebben niet alles kunnen zien dus wie weet tot ziens? Voor nu: Laos, here we come!

By the way, ik krijg van iedereen via de blog, Facebook en WhatsApp vragen. De volgende blog wordt een 'vraag & antwoord blog' dus kom maar op!

1. Corrie van der Pijll:
    13 maart 2015
    Hier is dan mijn vraag in het kort:wat moet ik me voorstellen met 'natuur'??? Verder besef elke dag wat jullie meemaken en geniet!! Liefs.
  2. Maartje:
    13 maart 2015
    Weer leuk om te lezen Mark. Echt geweldig om te lezen dat jullie zo genieten van al het moois wat op jullie pad komt!
    Mijn vraag: Wat eten jullie nou zoal...

veel plezier en goede reis XXX
  3. Jean:
    14 maart 2015
    Geweldig om te lezen Mark, ben best jaloerssss...