Paradijs op aarde en exploderende wormen.

8 april 2015 - Krong Kampot, Cambodja

Op onze derde dag in Sihanoukville hebben we de speedboat genomen naar Koh Rong Samloem, waar dezelfde avond een full moon party zou zijn. Bij aankomst bleek die er niet te zijn. Die was de volgende dag op het naastgelegen eiland. Daarnaast moesten we 30 minuten dwars door de hete jungle stappen om onze accommodatie te bereiken... Teleurgesteld? Zeker niet! We kwamen uit de jungle op een parelwit strand met (naar boven afgerond) 15 toeristen, een prachtige zonsondergang en leuke slaapplek die pas een week open is: tenten die 1.5 meter boven de grond hangen met uitzicht op zee of midden in de jungle. Paradijs! Bovendien wordt het gerund door Fransen, waardoor we super hebben gegeten. Op weg naar onze tent hebben we nog een zwart-wit gestreepte slang gezien, nice!

De tweede dag konden we naar het andere eiland, maar het was zo mooi dat ik samen met tien anderen heb besloten te blijven. Danny is met een Noor de andere kant van het eiland gaan bekijken en terug gegaan naar Sihanoukville. Ik heb vooral lekker gerelaxed en gesnorkeld. 's Avonds hebben de Fransen een heerlijke barbecue bezorgd. De derde dag op het eiland heb ik nog een toekan gespot en zijn we naar de andere kant gegaan om daar te zwemmen en wachten op de boot. Ik zal wat foto's op de blog zetten die een indruk geven.

Na vijf dagen Sihanoukville zijn we weer op de bus gestapt. Een kort ritje bracht ons naar Kampot, waar we met acht man scooters gehuurd hebben. Kampot is een erg rustig stadje dus ik had genoeg vertrouwen om de rit van 80 km naar en door het nabijgelegen nationaal park zelf te rijden. Super gaaf! Bij zonsondergang zijn we op een boot gestapt om vuurvliegjes te spotten. Was wel aardig maar niet heel bijzonder. Gelukkig was de boottocht wel gezellig.

Doordat we langer in Sihanoukville zijn gebleven kregen we een andere gids. Ook deze gids wilde ons van alles laten proberen en natuurlijk heb ik alles weer geprobeerd. Als eerst heb ik een zwarte kever gegeten, die verrassend sappig was en zoet smaakte. Daarna volgde een gefrituurde krekel. Was niet zo heel speciaal, vooral knapperig door vleugels en botjes waar geen vlees op zat. Als derde een kikker ter grote van een duim. Zelfde smaak als de krekel maar dat kwam vooral door een overvloed aan knapperige botten en een tekort aan vlees op de botten. Als laatste een worm van zo'n 2-3 centimeter. Man, wat was dat smerig. Het enige vreemde eten tot nu toe wat ik echt niet lekker vind. Hoewel ingewanden van een hond ook geen aanrader zijn. De worm explodeerde in m'n mond waardoor alle weeïge lichaamssappen zich een weg door mn slokdarm baanden. Deze keer waren overigens alle dieren gebakken of gefrituurd en werden ze in z'n geheel gegeten. Met geheel bedoel ik ook echt geheel, dus lekker knabbelen op een schedeltje, sabbelen aan een piepklein oogballetje en vijf minuten lang alle pootjes tussen je kiezen uit peuteren. Genoeg details?

Op dinsdag zijn we doorgereisd naar Rabbit Island. Een eilandje voor de kust van Kampot, zonder elektriciteit. Er is hier totaal niks te doen, maar aangezien we de volgende dag naar de killing fields en S21-prison gingen was een dag relaxen geen overbodige luxe. Het was trouwens wel weer een super mooi eiland met slechts een paar toeristen. Mooi zandstrand, palmbomen, dobberende bootjes en bier voor $ 0,75. Prima dagje!

Vandaag bracht een 3.5 uur durende busreis ons naar de Killing Fields en S21-prison. Dit was een van de plekken waarvoor ik naar Azië ben gereisd. Interessant, ongelooflijk, bizar en best misselijk makend. Omdat ik mijn blogs niet te lang wil hebben vertel ik hier over een paar dagen uitgebreid over. Dan zitten we overigens alweer in Ho Chi Minh, Vietnam. Vrijdag gaan we de grens over. Tot in Vietnam!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Myrna:
    8 april 2015
    Exploderende wormen en andere lekkere smakelijke hapjes, ieeh. Maar voor de rest: ik ben jaloers!
  2. Michiel:
    8 april 2015
    Wat een belevenissen Mark! Zal ik die WWII-motor van de Hitlerjugend toch maar vast voor je kopen? Als een scooter al bevalt, hoe gaaf is motorrijden dan wel niet.
    En bedankt namens mama....ze zat kokhalzend aan tafel toen ik je eet-probeersels voorlas.
  3. Maartje:
    8 april 2015
    Nou, wat je hebt gegeten... gewoon weg te goor voor woorden, te veel details!!! Bahbah. Maar verder ist heerlijk genieten!
  4. Imli:
    9 april 2015
    haha heerlijk dit, echt op z'n "Marks" geschreven. Gelukkig kan ik er wel tegen. Stik jaloers op al je avonturen, behalve die van het aparte eten natuurlijk :)
  5. Hage:
    9 april 2015
    Kijk echte vent, eet wat de pot schaft, geen gemauw van "oh dat lust ik niet".
    Biertje! Blurps...............
  6. Marjan:
    9 april 2015
    Superstoer van je Mark!! Het ziet er weer allemaal erg mooi uit, wat kom jij op idyllische plekken. Enne....wie wil er nou niet in zo'n tent slapen?